torsdag 16 februari 2012

Renovering av loppisfynd. Liten byrå.


Jag kom över en pytteliten byrå eller nattduksbord i hemskt 70-tals eller om det är 60-tals stil. Trasig front och matt i lacken. Jag bestämde mig genast för att gå loss och fixa mig ett riktigt gulligt litet nattduksbord till mitt sovrum.


Jag började med att slipa möbeln och grunda den med häftgrund. Där efter strök jag den tre gånger med en antikvit halvblank lackfärg.



Jag hade sedan tidigare köpt tre söta knoppar i en affär på Hönö och nu kom den ena väl till pass.


Ovanpå limmade jag fast en bit tapet som heter Pigkammaren, Anno 1905. När det torkat lackade jag ovanpå tapeten med två lager klarlack för att inte tapeten ska bli ful när man ställer något ovan på.


Så här fin blev den lilla byrån. Har ni några möbler som ni tänkt köra till tippen så gå loss på den istället. Öva, testa dig fram, det kostar inte många kronor. Eller ring mig så hämtar jag den ;)


Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar