lördag 31 december 2011

Ett år på gården.

Jag brukar ha en förmåga att se allt som INTE blev gjort. Allt jag borde, allt som står ogjort, alla tankar och idéer som jag fortfarande inte satt i verket. Men idag är det dags att summera det som faktiskt blev gjort här på gården.


2011 var året då:
  • jag började blogga. Jag hade som mål att få 10.000 besökare på ett år och har redan haft över 20.000!
  • Borås Tidning gjorde ett reportage om min blogg.
  • gjorde Tjejklassikern!!! Just nu efter all julmat och annat frosseri känns det väldigt avlägset men jag gjorde det.
  • fultavlorna föddes.
  • jag var på massa roliga ställen så som fjällen, Picassos utställning i Danmark, bohuslän, Åland och frossade i Österlens härliga ställen.
  • det grävdes avlopp till grovingången och gjöt gjolv. Isolerade alla väggar och bytte dörr å fönster. La golv och klädde väggarna.
  • det gjordes iordning hallen nere. Isolerade ytterväggen, bytte dörr  och tapetserade och målade.
  • det gjordes en härlig uteplats av stora stenar 1x1m som jag omgärdade med gamla grundstenar.
  • Lusen fick Jezzie Lee.
  • Lusen blev betäckt med Diplomat.
  • vi reste upp en ny gavel på stallet.
  • Cesar flyttade hem igen.
  • den gamla lösdriften fick nya reglar och klädselbrädor.
  • Japp blev 5:e bästa hopponny på riksfinalen.
  • det restes ett traktorgarage som senare blev lösdrift.
  • Aftonbladet gjorde ett reportage om min kamin.
  • sovrummet nere blev klart.
  • jag började lära mig att svetsa
  • till slut fick ge mig och köpa ny bil
  • jag gick på 5 begravningar....
Om man börjar göra listor på vad man har gjort så känns det genast mycket bättre. Allt det på ett år.... Inte så illa. Nu håller den nya listan på att ta form. Vad jag vill genomföra 2012. Men den får förbli min egen hemlighet.

Så måste jag få avsluta det här året med att tacka er alla! Tusen tack alla ni som läser min blogg, som slinker förbi här på en kopp te, som kommer förbi och plogar och klipper gräs, som leverar hö och halm, som hänger presenter på dörren, som fångar hästar på rymmen, som vaktar gården när jag är iväg och alla ni andra. Ni gör livet här helt underbart! Jag hoppas nästa år blir minst lika bra som i år. Ni som inte har något löfte ännu att avge ikväll kan jag ge ett: Jag lovar att åka och hälsa på Gittan nästa år :)


Gott nytt år önskar vi här på gården er alla. Ha en helt underbar kväll!

Kram Gittan

2 kommentarer:

  1. Kram från alla på Hönö!!!!!
    GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  2. Fint 2012.till er alla..
    ja du får lova o komma som vanligt..
    ""Men ingen promiz.

    Bra jobbat detta år..
    Lena.P.Ä

    SvaraRadera