måndag 26 december 2011

Aldrig läge att göra slut eller dö!

Så var julen över. Det blev en fin julafton trotts allt vi varit med om. Det är så många som sagt att det är synd att pappa dog så nära jul. Jag hävdar bestämt att det aldrig finns något bra tillfälle att dö. Det är som att göra slut. Nej jag får vänta till efter jul, nej nu fyller moster Berta 70 år så nu kan jag inte göra slut, nej inte nu när det snart är semester, nej inte nu när det är så mycket på jobbet... Samma sak är det med att dö. Det finns inget riktigt bra tillfälle. Men man kan vända på det. På julen är många lediga och har tid att ta hand om varandra efter en sådan jobbig händelse. Så vår julafton var riktigt fin. Som vanligt var berget med paket enormt och mängden mat rejält överdriven. Alltså var det en ganska vanlig svensk jul. Det är roligt att få julklappar där någon verkligen tänkt till eller ansträngt sig lite extra. Hemmalagade saker går alltid hem och kolla denna skärbräda och kniv märkta med Björneslätt. Underbara saker.




Tack all släkt och vänner som tänkt på oss under dessa dagar. Å tack för alla julklappar.  Nu är jag åter hemma på gården och full av energi. Snart ska hästarna sadlas å sen ska jag äntligen ge mig på grovingången igen. Kristallkronan börjar ju bli klar å då vill jag ju ha bjälken på plats att hänga upp den i. Kort kommer så fort jag får något gjort. Ha en underbar annandag jul!

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar